8 тисяч гривень ФОПам, що потрібно знати та як отримати?
Кабмін Постановою від 09 грудня 2020 р. № 1233 затвердив Порядок звернення та надання у 2020 році одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфер їх діяльності внаслідок посилення карантину. Порядок підготовлений на виконання Закону "Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб'єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2" від 04.12.2020 р. № 1071-IX.
Отримати одноразову допомогу у розмірі 8000 гривень мають можливість наступні категорії:
1. Застраховані особи, які є найманими працівниками:
- станом на 10 грудня працюють за основним місцем роботи у роботодавців, основний КВЕД яких належить до тих, стосовно яких вжито карантинних заходів;
- роботодавцем нараховано ЄСВ за ІІІ квартал 2020 року;
- середня заробітна плата найманого працівника не перевищує 30 тис. грн на місяць за ІІІ квартал;
2. Фізичні особи-підприємці, які:
- станом на 31.10.2020 основний КВЕД віднесено до тих, стосовно яких вжито карантинних заходів;
- станом на 10 грудня зареєстровані не менш, ніж три місяці;
- сплатили ЄСВ "за себе" не менше, ніж за три місяці у 2020 році;
- які не є одночасно найманими працівниками.
Переглянути перелік кодів видів діяльності можна за посиланням.
Слід відмітити, що одноразова матеріальна допомога надається на підставі заяви, які приймаються до 21 грудня 2020 року включно, через Портал державних послуг «Дія». Ідентифікація застрахованої особи здійснюється шляхом використання кваліфікованого електронного підпису, електронної системи ідентифікації Bank ID чи іншого засобу ідентифікації особи, який дає можливість однозначно ідентифікувати заявника, в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг "Портал Дія", у тому числі з використанням мобільного застосунку "Дія".
У заяві про виплату одноразової матеріальної допомоги зазначається:
- прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи, її дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
- адреса місця проживання;
- підтвердження відповідності застрахованої особи критеріям, передбаченим частинами першою та другою статті 2 закону, що здійснюється шляхом проставлення відповідної позначки заявником;
- номер банківського рахунка для виплати одноразової матеріальної допомоги - за стандартом IBAN.
Як отримати послугу на порталі Дія?
1. Вам знадобиться кваліфікований електронний підпис для авторизації у порталі.
2. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся, якщо вже зареєстровані, у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID.
3. У розділі “Послуги” оберіть Одноразова матеріальна допомога ФОП та найманим працівникам.
4. Дія автоматично перевірить ваші дані в Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного Фонду України на відповідність умовам отримання допомоги.
5. Підтвердіть своє поточне місце роботи.
6. Введіть номер свого гривневого рахунку у форматі IBAN. Отримати кошти можна лише на особистий рахунок.
7. Перевірте та надішліть заповнену заяву.
8. Очікуйте повідомлення про нарахування виплати.
Як зареєструватися на порталі за допомогою КЕП?
1. Натисніть на «увійти до кабінету»
2. Оберіть «увійти за допомогою особистого ключа»
3. Завантажте ключ файлом або з електронного носія
4. Оберіть свій центр сертифікації ключів та завантажте файл з носія
Як отримати послугу у застосунку Дія?
1. Авторизуйтесь у застосунку "Дія" за допомогою через свій Приват24, Monobank, або BankID НБУ.
2. У розділі “Послуги” натисніть “Одноразова матеріальна допомога ФОПам та найманим працівникам”.
3. Дія автоматично перевірить ваші дані в Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного фонду України на відповідність умовам отримання допомоги.
4. Введіть номер свого гривневого рахунку у форматі IBAN. Отримати кошти можна лише на особистий рахунок.
5. Очікуйте сповіщення про опрацювання заяви.
Як отримати КЕП/ЕЦП?
Кваліфікований Електронний Підпис дозволяє однозначно визначити особу власника ключа та яку компанію від представляє.
Хто може отримати ключ КЕП/ЕЦП?
- Юридична особа
- Фізична Особа Підприємець
- Фізична Особа
Отримання ЕЦП через Приват24
Найпростіше отримати ключ для фізособи або юридичної особи в ПриватБанку через особистий кабінет на сайті. Генерація ключа безкоштовна.
У кабінеті для фізичних осіб перейдіть:
1. У розділ "Всі послуги"
2. Пункт "Бізнес"
3. Електронний цифровий підпис
4. Завантажити сертифікат
Приват24 для фізичних осіб
У кабінеті для юридичних осіб перейдіть:
1. У розділ "Ще"
2. Пункт "Налаштування"
3. Ключі ЕЦП
4. Отримати сертифікат
Приват24 для бізнесу
Отримання ЕЦП через ДФС
Просто, безкоштовно і швидко можна одержати ключ КЕП/ЕЦП у Фіскальній Службі, відділення якого можна знайти в кожній районній інспекції. Необхідно мати свій носій флеш-карту. Час видачі — від 5 до 15 хвилин.
Перейти на сайт ДФС
Отримання ЕЦП через казначейство
Також безкоштовно ключ можна одержати в Казначействі.
Перейти на сайт Казначейства