Білогірська селищна рада - територіальна громада
Хмельницька область

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Стратегії розвитку Білогірської селищної територіальної громади до 2027 року (з перспективою дії до 2034 року) та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Білогірськ

Дата: 06.10.2025 15:06
Кількість переглядів: 58

Фото без опису

Замовник:

Білогірська селищна рада, селище міського типу Білогір'я, вул. Шевченка, будинок 44, Шепетівський район, Хмельницька область, індекс 30200.

e-mail адреса: bsr_bil@ukr.net

Контактний телефон: +3803841-21255.

1. Назва документа державного планування

Стратегія розвитку Білогірської селищної територіальної громади до 2027 року (з перспективою дії до 2034 року) та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Білогірської селищної територіальної громади до 2027 року (з перспективою дії до 2034 року)

2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Проєкт Стратегії розвитку Білогірської селищної територіальної громади до 2027 року (з перспективою дії до 2034 року) та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Білогірської селищної територіальної громади до 2027 року (з перспективою дії до 2034 року) (далі – Стратегія та План заходів) – документ державного планування місцевого рівня, передбачає вирішення спільних проблем і реалізації спільних завдань соціально-економічного характеру, раціонального використання ресурсного потенціалу, створення комфортних умов життя населення, забезпечення екологічної безпеки та згуртованості громади.

Стратегія розвитку територіальної громади покликана об’єднати зусилля усіх зацікавлених сторін – місцевих жителів, суб’єктів бізнесу, влади, громадських активістів – задля забезпечення місцевого економічного та соціального поступу через використання стратегічних переваг громади.

Стратегічні цілі Стратегії:

  1. Конкурентоспроможна та економічно стійка громада зі сприятливими умовами для ведення бізнесу та інвестування.
  2. Згуртована, безпечна та інклюзивна громада з високою якістю послуг соціальної сфери та ефективним публічним управлінням.
  3. Екологічно відповідальна та комфортна громада з сучасною енергоефективною інфраструктурою.

Проєкт Стратегії та Плану заходів узгоджується з низкою документів державного планування національного та регіонального рівнів. Серед них: Закони України «Про засади державної регіональної політики», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про стратегічну екологічну оцінку»; Постанова Кабінету Міністрів України від 4 серпня 2023 року №816 «Деякі питання розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації та проведення моніторингу реалізації зазначених стратегій і планів заходів»; Постанова Кабінету Міністрів України від 4 серпня 2023 року №817 «Деякі питання розроблення Державної стратегії регіонального розвитку України і плану заходів з її реалізації та проведення моніторингу реалізації зазначених Стратегії і плану заходів»; Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31 березня 2016 року №79 «Про затвердження Методики розроблення, проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональних стратегій розвитку та і планів заходів з їх реалізації»;

Методичні рекомендації щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 21 грудня 2022 року № 265; Державна стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 роки (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 р. № 695) та Стратегія розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки (затверджено рішення сесії Хмельницької обласної ради від 20 грудня 2019 року № 49-29/2019).

3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» (стаття 2) регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають
оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду.

Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об’єктів планованої діяльності та об’єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень.

Проєкт Стратегії та Плану заходів не містить конкретних рішень про впровадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, у тому числі щодо надання документів дозвільного характеру на провадження такої діяльності.

Стратегія визначає концептуальні стратегічні цілі, оперативні цілі і завдання перспективного розвитку Білогірської селищної територіальної громади, і не містить конкретних проєктів здійснення господарської діяльності, та не визначає місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів. Водночас План заходів включає низку ідей проєктів виконання завдань для реалізації стратегічних цілей, серед яких можуть бути проєкти, що відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів окремо має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО) буде оцінено ймовірні наслідки реалізації проєкту Стратегії та Плану заходів. Зокрема будуть оцінені наслідки для таких компонентів:

а) довкілля, у тому числі для здоров’я населення (атмосферне повітря; ґрунти і земельні ресурси; водні ресурси; відходи; біорізноманіття; наслідки для здоров’я населення (населення та інфраструктура); екологічне управління та моніторинг);

б) територій з природоохоронним статусом. Об’єктами природно-заповідного фонду, що знаходяться на території громади, є: Заповідне урочище «Семенівське», Заказник місцевого значення «Голубі озера», Заказник місцевого значення «Ставищанський», Ландшафтний заказник «Йосиповецькі краєвиди», Йосиповецький заказник. На території громади відсутні об’єкти Смарагдової мережі Європи, а також об’єкти, включені до списку водно-болотних угідь міжнародного значення за Рамсарською конвенцією 23 листопада 1995 р.;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (Реалізація Стратегії та Плану заходів не чинитиме транскордонного впливу на компоненти довкілля, тому відсутня потреба в оцінці транскордонних наслідків).

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Базуючись на аналізі соціально-економічної ситуації в державі загалом та в Білогірській селищній територіальній громаді зокрема, а також прогнозах макроекономічних впливів, як альтернативи будуть розглянуті наступні сценарії:

  1. Альтернатива 1 –     гіпотетичний «нульовий» сценарій, за яким Стратегія та План заходів не затверджуються та більшість зовнішніх загроз і багато внутрішніх проблем з високою ймовірністю погіршать існуючу екологічну ситуацію;
  2. Альтернатива 2 – затвердження варіанту Стратегії та Плану заходів в тому вигляді, в якому вони подані для проходження процедури СЕО;
  3. Альтернатива 3 – передбачає врахування в документі державного планування пропозицій та зауважень щодо покращення стану довкілля, в тому числі здоров’я населення, які надійдуть за результатами громадського обговорення та консультацій з органами виконавчої влади Стратегії та Плану заходів та Звіту про їх стратегічну екологічну оцінку. Водночас цей сценарій може передбачати додаткові витрати ресурсів для його реалізації. Оцінка вищевказаних альтернативних варіантів буде наведена у Звіті про СЕО.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Стратегічна екологічна оцінка здійснюється з метою прогнозування коротко-, середньо- та довгострокового впливу реалізації планувального документа на середовище життєдіяльності населення громади, виявлення потенційних загроз довкіллю та шляхів пом’якшення їхнього впливу на довкілля та стан здоров’я населення.

Послідовність дій з розробки Звіту про стратегічну екологічну оцінку Стратегії розвитку Білогірської селищної територіальної громади до 2027 року (з перспективою дії до 2034 року) та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Білогірської селищної територіальної громади до 2027 року (з перспективою дії до 2034 року) передбачає:

  • збір первинної інформації про поточний стан довкілля в розрізі впливу на основні його компоненти. Для проведення СЕО Стратегії та Плану заходів буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; інформація, яка включена в інші акти законодавства, дотичні до проєкту ДДП; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація;
  • проведення аналізу та оцінки впливу реалізації Стратегії та Плану заходів на окремі компоненти довкілля та стан здоров’я населення, визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
  • консультації з громадськістю та органами державної влади з метою врахування в Стратегії та Плані заходів обґрунтованих зауважень та пропозицій.

Під час процедури СЕО будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, громадське обговорення.

Всі етапи дослідження будуть проведені з врахуванням вимог нормативно-правових актів у сфері екологічної безпеки та санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.

У Звіті про СЕО будуть запропоновані критерії для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Для запобігання появі потенційних негативних наслідків виконання Стратегії та Плану заходів, а також зменшення їх можливого негативного впливу пропонується реалізація комплексу заходів в розрізі компонентів довкілля: атмосферне повітря, водні ресурси, земельні ресурси, поводження з відходами. Більшість заходів враховані під час підготовки ідей проєктів до Плану заходів.  

Відповідно до Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального й економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних і інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища й безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій і об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення заходів щодо збереження й невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Також, будуть враховані заходи спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

У результаті здійснення СЕО Стратегії та Плану заходів будуть сформовані заходи і рекомендації щодо запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, у тому числі здоров’я населення, які можуть виникнути під час реалізації Стратегії та Плану заходів. Зазначені заходи і рекомендації ґрунтуватимуться на результатах проведеного в межах СЕО аналізу та визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я» та з урахуванням інших чинних нормативно-правових актів щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів. 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку повинна враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містити наступну інформацію:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання

Відділ економічного розвитку, інфраструктури та інвестицій Білогірської селищної ради, селище міського типу Білогір'я, вул. Шевченка, будинок 44, Шепетівський район, Хмельницька область, індекс 30200.

e-mail адреса: bsr_bil@ukr.net (з поміткою в темі листа «Пропозиції до заяви про СЕО»).

10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО

Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної
екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Білогірської селищної територіальної громади до 2027 року (з перспективою дії до 2034 року) та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Білогірської селищної територіальної громади до 2027 року (з перспективою дії до 2034 року) та саму Заяву розміщено на офіційному вебсайті  06 жовтня 2025 р.

Строки подання: 10 днів з дати оприлюднення, тобто з 07 жовтня 2025 р. по 16 жовтня 2025 р.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь